Affaldsapp gør hverdagen nemmere

27. juni 2025 - Affald
Ny brugerundersøgelse af appen ”Mit affald” viser stor kundetilfredshed med løsningen. Her kan du hente tips og tricks til brug af appen og læse mere om, hvordan appen kan gøre din hverdag nemmere.

I foråret har vi gennemført en brugerundersøgelse af vores affaldsapp. Undersøgelsen viser, at der er stor tilfredshed med appen: 70 % har svaret, at de i høj eller meget høj grad er overordnet tilfreds med appen. Samtidig finder 79 %, at appen i høj eller meget høj grad er nem at bruge. Derudover modtog vi også konkret input i besvarelserne.

Nemmere log ind via FaceID eller fingeraftryk

Flere brugere efterlyste nemmere adgang til at logge ind i appen uden brug af MitID. Det kan sagtens lade sig gøre, hvis du har en smartphone eller tablet, der understøtter ansigtsgodkendelse / fingeraftryk. Første gang du logger ind i appen skal du bruge MitID. Herefter kan du i selve appen under ”Profil” og dernæst under ”Indstillinger” sætte appen op til fremover at logge ind via FaceID / TouchID. Slår du den funktion til, vil dit næste log ind blive meget nemmere og ske automatisk, helt uden brug af MitID.

Det bruger I appen til

84 % af besvarelserne viser, at man som tilmeldt bruger anvender appen 1-2 gange om ugen. Det er der god grund til, for appen rummer mange brugbare funktioner.

På førstepladsen over aktiviteter ligger muligheden for at tjekke sine egne tømmedage, hvilket er en stor hjælp for både jer og os: Når beholderne bliver stillet frem i tide, bliver de også tømt til tiden. Det skaber færre henvendelser om manglende tømninger, hvilket resulterer i flere gennemførte tømninger og færre kundehenvendelser. Alt i at giver det en mere ubesværet hverdag for jer og dermed en øget kundetilfredshed.

Hent appen 'Mit affald'

Affaldsappen gør det bl.a. nemt at se tømmedage, bestille storskrald og finde informationer om den lokale genbrugsplads. Du skal bruge MitID, første gang du logger ind i appen.

Flere af jer bruger desuden appen til:

  • At modtage notifikationer fra Fors, det kan fx være påmindelser om tømninger eller ændringer
  • At finde info om genbrugspladser, herunder genbrugsbutikker samt åbningstider
  • At søge info i vores sorteringsvejledning. Vejledningen hjælper dig til at sortere korrekt både derhjemme og på genbrugspladsen

Appen giver dig derudover et oversigtskort over genbrugspladserne, så du nemt kan planlægge din tur hjemmefra.

Har du spørgsmål til fx tømninger, sortering eller andet, kan du også kontakte vores kundecenter direkte via appen. Her kan du tilmed vedhæfte billeder, hvis du ønsker at bruge foto dokumentation for at lette din henvendelse.

Tak for feedbacken i vores kundeundersøgelse om appen ”Mit affald”. Jeres besvarelser er værdsat, og de er gennemgået med stor interesse.

Giv input til affaldssortering

I et nyt affaldspanel kan kunder fra Holbæk teste nye idéer og give input til løsninger inden for affaldssortering. Målet og ambitionen med panelet er, at vi i fællesskab får udviklet de bedste løsninger og kommer udfordringerne til livs. I den øvelse har vi brug for jer.