Ringer eller skriver du til os, behandler vi personoplysninger om dig. Læs mere om, hvordan vi behandler dine personoplysninger i vores privatlivspolitik.
Mit forbrug
Hvad er 'Min side'?
På ‘Min side’ kan du logge ind i din selvbetjening, hvor du blandt andet kan få et overblik over dit forbrug, se regninger og indberette aflæsninger.
Hvordan logger jeg ind på ’Min side’?
Du logger på ’Min side’ med dit kundenummer og en adgangskode. Du finder oplysningerne på din seneste regning øverst i venstre hjørne.
Betaler du via betalingsservice finder du oplysningerne på din Betalingsservice-oversigt.
Hvis vi har dit CPR-nummer registreret, kan du også logge på med NemID eller MitID. Første gang du logger på, skal du også bruge kundenummer og adgangskode.
Kan du ikke finde oplysningerne, kan du kontakte os på 70 20 20 66 eller fors@fors.dk.
Hvordan får jeg en adgangskode til at logge ind?
Du finder din adgangskode på din seneste regning øverst i venstre hjørne.
Har du ikke en regning, kan du kontakte os på 70 20 20 66.
Hvor kan jeg se mit forbrug?
Du kan følge dit forbrug på vand, varme og affald via ’Min side’ under menuen ”Mit forbrug”. Du logger ind med dit kundenummer og adgangskode, som du finder på din regning i venstre hjørne øverst.
Min betaling
Hvorfor opkræver I et fakturagebyr?
Vi har valgt at gøre gebyrerne synlige, så du som kunde kan se, hvad du betaler for. Derfor kan du se på vores fakturaer, at elektroniske fakturaer, som er tilmeldt betalingsservice, koster seks kroner og papir-fakturaer koster 40 kr. i gebyr.
Gebyret dækker den udgift vi har til NETS for at administrere vores kunders Betalingsservice-ordning. Får du en papir-faktura er gebyret 40 kroner, som dækker administration hos os, udskrift, kuvertering samt forsendelse via PostNord. Det er billigere for dig at modtage din faktura elektronisk.
Kan I hjælpe mig med at forstå min regning og årsopgørelse?
Har du svært ved at forstå din regning? Så kig med i videoen, hvor vi fortæller om regninger og årsopgørelse.
Hvordan sender I min regning?
Du kan modtage din opkrævning/regning fra os på fire måder:
- Som almindelig papirregning med indbetalingskort, fremsendt pr. post.
- Via ’Min side’, hvor du automatisk modtager en adviseringsmail, når der er en ny regning til dig.
- I din e-Boks. Ønsker du at modtage din regning i e-Boks kræver det to ting: Vi skal have dit CPR-nummer registreret i vores opkrævningssystem, og du skal tilføje Fors A/S som modtager i din e-Boks.
- Via Betalingsservice: Du kan tilmelde din regning til automatisk opkrævning via betalingsservice. Ønsker du specifikation for det opkrævede, finder du kopi af regningen på ’Min side’.
Hvordan får jeg mine opkrævninger i e-Boks?
Du kan få dine opkrævninger sendt direkte til din e-Boks. Vi har dog ikke automatisk lov til at sende til e-Boks. For at det kan lade sig gøre, har vi brug for at registrere dit CPR-nummer. Det gør du ved at gå ind på selvbetjeningen “Min side”, hvor du skal registrere dit CPR-nummer samt give samtykke. Derudover skal du logge ind i e-Boks og tilføje Fors A/S som modtager.
Log på e-Boks.
Hvilke regninger får jeg fra jer?
Hos os betaler du forud på baggrund af et forventet forbrug af vand, spildevand, fjernvarme eller affald.
Vi opkræver aconto fire gange om året.
Én gang årligt får du som kunde en årsopgørelse. Årsopgørelsen laver vi på baggrund af en aflæsning af din forbrugsmåler. Ud fra aflæsningen beregner vi dit faktuelle forbrug i løbet af året. Priserne, vi afregner ud fra, fremgår af vores takstblade.
Er der gebyr for at betale min regning?
Gebyret afhænger af hvilken kombination af betalings- og forsendelsesmetode du vælger. Se mulighederne her:
Betalings- og forsendelsesmetode | Gebyr |
Regning opkrævet og sendt med fysisk post og girokort | 40 kr. |
Regning opkrævet og sendt via Betalingsservice | 6 kr. |
Regning sendt til e-Boks | 0 kr. |
Regning sendt via link i e-mail/e-Boks og opkrævet med kortbetaling.
(Når du betaler med kortbetaling og ikke vælger e-mail eller e-Boks som forsendelsesmetode, vil du blive opkrævet 40 kr. i gebyr) |
0 kr. |
Du kan altså spare 40 kroner ved at få dine opkrævninger elektronisk fremfor pr. post.
Kan jeg betale med MobilePay?
Ja det kan du godt.
Log ind på ‘Min side’ på: https://www.fors.dk/login/ og tilmeld dig under menupunktet ‘Betaling’.
Hvordan betaler jeg min regning, når jeg bor i udlandet?
Hvis du skal overføre penge til os fra udlandet, skal du bruge nedenstående oplysninger:
- Jyske Bank reg. 7417 kontonr. 0001047991
- IBAN code: DK5774170001047991 BICKODE/SWIFT adresse JYBADKKK
Husk altid at anføre dit kundenummer, så vi kan registrere din indbetaling korrekt.
Min forsyning
Hvorfor har jeg ikke noget vand?
Der kan være flere grunde til, du ikke har noget vand:
- Hvis du ikke har vand i hanerne, kan det skyldes, at vi har lukket for forsyningen i dit område for at udføre en reparation af vandledningen. Vi varsler alle afbrydelser her. Vi sender også en beredskabs-sms til de berørte adresser. Har du ikke modtaget en sms, kan du tilmelde dig her.
- Hvis du bor i en etageejendom, skal du kontakte din vicevært eller dit ejendomskontor. Måske har de lukket for vandet.
- Får du vand fra et privat vandværk, skal du kontakte dit vandværk, hvis du mangler vand. Se hvor vi leverer vand her.
Læs mere om vand her.
Hvorfor har jeg ikke varme?
Hvis du hverken har varme eller varmt vand, kan det være, vi har lukket for varmen i dit område. Vi varsler alle afbrydelser her. Vi sender også en beredskabs-sms til de berørte adresser. Har du ikke modtaget en sms, kan du tilmelde dig her.
Hvis du har varmt vand, men ingen varme i dine radiatorer, skal du kontakte en VVS’er.
Læs mere om fjernvarme her.
Hvem tømmer min affaldsbeholder?
Hvad gør jeg ved tegn på rotter?
Hvis du observerer rotter eller tegn på rotter, skal du anmelde det hos kommunen.
Læs mere om rotter her.
Hvornår skal min bundfældningstank tømmes?
Bundfældningstanke tømmes som udgangspunkt en gang årligt på en fast rute. To uger før planlagt tømning giver vi dig besked.
Du kan indtaste din adresse herunder og se, hvornår der er planlagt tømning af din tank.
Læs mere om tanktømningsordningen her.
Hvem tømmer min tank?
Vi står for den kommunale tømningsordning af spildevandstanke i kommunerne Holbæk, Lejre og Roskilde. Tømningsordningen håndteres af vores underleverandør FKS Slamsson.
Læs mere om tanktømningsordningen her.
Hvor kan jeg få et overblik over hvor Fors A/S graver?
Du kan følge med i de større projekter og hvor vi har gravearbejde lige nu på kortet her.
Projekterne bliver løbende opdateret.
Generelle spørgsmål
Har Fors A/S en affaldsapp?
Ja, for kunder i Holbæk Kommune er det muligt at downloade en app, der viser tømmedage, information om sortering mm.
Hvordan kontakter jeg jer uden for åbningstid?
Du kan altid ringe på 70 20 20 66. Efter åbningstid kan du nemlig komme i kontakt med vores vagt, der kan hjælpe dig ved akutte tilfælde inden for fjernvarme, spildevand og vand.
Hvordan tilmelder jeg mig sms-service?
Få besked, hvis der er driftsforstyrrelser. Både akutte og planlagte forstyrrelser. Du kan også få besked, når vi henter dit affald. Tilmeld dig sms-service.
Hvorfor har jeg ikke fået besked om afbrydelse af vand eller varme?
Har du mon tilmeldt dig vores sms-service? Hvis ikke, kan du tilmelde dig sms-service. Vi sender automatisk besked til offentlige tilgængelige telefonnumre på de berørte adresser. Men hvis du eksempelvis har arbejdsmobil, kan vi ikke sende til dig, da telefonnummeret oftest ikke er offentligt.
Hvis du er tilmeldt vores sms-service, men ikke har fået besked om lukning, kan det være, fordi du har skiftet telefonnummer, har hemmeligt nummer eller arbejdsmobil. I så fald skal du tilmelde dig her eller kontakte vores kundecenter på 70 20 20 66 eller fors@fors.dk, der kan hjælpe dig med at blive tilmeldt.
Hvad gør jeg, når jeg skal flytte?
Har du solgt din ejendom, skal du huske at give os besked. Ofte er din ejendomsmægler behjælpelig, men husk at sikre dig dette. Vi får ikke automatisk besked om ejerskifte, og derfor vil du fortsat være registreret som kunde hos os. Også selv om du har ændret din folkeregisteradresse. For at registrere ejerskiftet og lave en korrekt slutopgørelse over dine forbrugsafgifter skal vi bruge følgende oplysninger:
- Dato for overdragelsen
- Ny ejers navn, adresse, telefon og mailadresse.
- Din nye adresse
Derudover skal vi bruge en aflæsning af vandmåleren. Også selv om vi ikke leverer vand på adressen. Vi bruger den nemlig til at beregne spildevandsafgiften. I Jyderup, Roskilde og St. Merløse skal vi også bruge en aflæsning af fjernvarmemåleren.
Indberet ejerskifte og meld flytning.
Hvis du har boet til leje, har du kun været kunde hos os, hvis du får fjernvarme fra os. I dette tilfælde skal vi bruge din nye adresse og en aflæsning af fjernvarmemåleren, så kan vi lave en slutopgørelse til dig.
Hvilke personfølsomme oplysninger har I om mig?
Vi indsamler og bruger dagligt personoplysninger om vores kunder. Det gør vi blandt andet for at sikre, at du eksempelvis kan modtage vand og varme eller komme af med dit spildevand og affald. Beskyttelsen af dine personlige oplysninger er vigtig for os. Vi håndterer derfor dine personlige oplysninger med omhu og opbevarer dem sikkert. De personlige oplysninger du giver os, behandler vi fortroligt og videregiver dem kun, hvis det er til et nødvendigt formål.
Hvad er en personoplysning?
Personlige oplysninger er alle oplysninger, der kan bruges til at identificere dig eller gøre dig identificerbar. Det vil sige, at det er alle former for oplysninger, der direkte eller indirekte knytter sig til dig. Det kan eksempelvis være navn, adresse og telefonnummer, men det kan også være et målernummer, forbrugsoplysninger og billeder af din ejendom.
Få indblik i dine personoplysninger
Ifølge databeskyttelsesforordningen (Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016) har du ret til at blive informeret om behandlingen af dine personoplysninger.
Du kan læse vores persondatapolitikker her.
Skal jeg som ejendomsmægler eller advokat have slutafregningen med på refusionsopgørelsen ved et hussalg?
Vi foretager selv slutafregning med sælger, når en ejendom er handlet. Forbrugsafgifterne skal således ikke medtages i en eventuel refusionsopgørelse.
For at dette kan ske, skal vi bruge følgende oplysninger om ejerskifte:
-
- Dato for overdragelsen
- Sælgers nye adresse
- Købers navn, adresse, telefonnummer og mailadresse
- Aflæsning af vandmåler
- Aflæsning af fjernvarmemåler (Jyderup, Roskilde og St. Merløse)
Hvad gør jeg, hvis jeg vil klage?
Hvis du ikke er tilfreds med vores services eller levering, har du mulighed for at klage. Læs mere her.
Ny kunde
Jeg er ny kunde
Velkommen som ny kunde hos os. Du finder information, som du som ny kunde har brug for her.