Spring til indhold
maaler

Nye vandmålere

Nu får du snart en ny vandmåler, der gør hverdagen lettere for dig. Den kan nemlig fjernaflæses. Det betyder, at du fremover slipper for besværet med at indberette dit vandforbrug. Her får du svar på de oftest stillede spørgsmål.

Spørgsmål og svar

Hvordan gør jeg klar, inden I kommer?

Det er vigtigt, at vandmåleren er klar til at blive udskiftet, når vi kommer. Her kan du enten selv gøre klar, eller du kan få hjælp af en VVS’er, hvis du har brug for det.

Du skal sørge for, at disse tre ting er på plads:

  • Du skal sikre, at din nuværende installation ikke bærer præg af rust eller
    tæring.
  • Du skal sørge for, at hanerne ved vandmåleren kan lukke for vandet.
  • Du skal lave plads omkring måleren. Fjern skabe eller lignende, så vi har plads til at arbejde ved måleren.

vandmaaler

Vores kolleger hos Novafos har lavet en film om, hvordan du gør klar til målerskift. Se med her.

Hvad er fordelen ved en fjernaflæst måler?

Når du får en fjernaflæst vandmåler, behøver du ikke længere at indberette dit forbrug til os.

Samtidig har vi bedre mulighed for at mindske vandspild, da vi nemmere kan finde utætheder i de vandledninger, der sender vandet ud til dig.

Hvad betyder fjernaflæsning?

Fjernaflæsning betyder, at din vandmåler automatisk sender besked til os om, hvor meget vand du har brugt. Fjernaflæsning kræver, at vi installerer en ny vandmåler i stedet for den, du har i dag.

Hvad er status for udskiftningen i Holbæk?

Vi mangler at udskifte 500 målere. som vi ikke har haft adgang til. Disse målere arbejder vi nu at få udskiftet.

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er hjemme på dagen?

Du har modtaget en sms om udskiftningen af din måler. Hvis ikke du er hjemme på dagen for udskiftningen, skal du ringe på telefonnummeret angivet i sms’en for en ny aftale.

Kan jeg få oplyst et specifikt tidspunkt for udskiftningen?

Du er velkommen til at ringe på telefonnummeret angivet i den sms, du har modtaget, for at aftale et specifikt tidspunkt.

Hvem udfører udskiftningen af min vandmåler?

VVS-firmaet Nordly Byg står for udskiftningen af din vandmåler.

Hvad gør jeg, hvis min målerhane er rustet/irret fast?

Hvis din målerhane er rustet eller irret fast, skal du selv kontakte en VVS’er og få udskiftet hanen, så vandet kan lukkes ved udskiftningen af måleren.

Hvem kan jeg kontakte ved spørgsmål?

Niras håndterer udskiftningen i samarbejde med VVS firmaet Nordly Byg. Du kan kontakte Niras på tlf. 60 26 18 44.

Hvordan forholder I jer i forhold til coronavirus?

Vi tager situationen med coronavirus alvorligt, og montørerne følger myndighedernes retningslinjer. Hvis du er utryg ved, at vi kommer forbi dig, kan du kontakte os. Så finder vi sammen en løsning, der passer til dig.

Kan jeg få et kvalitetstjek af min nye måler?

Hvis du ønsker at få lavet et kvalitetstjek af målerskiftet, kommer vi gerne forbi. Det er frivilligt, og kontrollen tager cirka ti minutter.

Hvad koster det mig at få skiftet vandmåler?

Det koster dig ikke noget at få skiftet til en ny vandmåler.

Vi hjælper dig videre

Smilende Fors medarbejder

Har du brug for hjælp?

Kontakt os