Spring til indhold
trae

Din tryghed til fjernvarmen når frem

Når du tilmelder dig fjernvarme, så bliver du automatisk en del af vores tryghedsordning

Vi holder hånden over din varmekilde, til du har fået fjernvarme

Har du tilmeldt dig fjernvarme og går din varmekilde i stykker inden fjernvarmen er nået frem til dig, så kan du gøre brug af vores tryghedsordning.

Tryghedsordningen gælder for alle private, der har fået tilbuddet om fjernvarme, og som har betalt 1. rate af tilslutningsbidraget.

Fjernvarmeprojekterne i Himmelev og Vindinge er undtaget, og skal blot have underskrevet tilslutningserklæringen, før at tryghedsordningen træder i kraft.

Tryghedsordningen har en bagatelgrænse på 5.000 kr. inkl. moms. Er beløbet under 5.000 kr. inkl. moms, så skal du selv dække udgifterne.

Det dækker garantiordningen:

✔️ Det dækker tryghedsordningen

Tryghedsordningen dækker din varmekilde: 

  • Defekt gasfyr
  • Defekt oliefyr
  • Defekt træpillefyr
  • Defekt elektronisk varmepumpe

For at kunne gøre brug af tryghedsordningen er det en betingelse, at du har fået lavet service efter det anbefalede tidsinterval på din varmekilde.

❌ Det dækker tryghedsordningen ikke

Tryghedsordningen dækker ikke:

  • Radiatorer
  • Termostater
  • Gulvvarmestyring
  • Cirkulationspumpe til varmt vand
  • Varmtvandsbeholder
  • Lækage på rør
  • Service/rensning fyr
  • Forebyggende vedligeholdelse
  • Vandpåfyldning
  • Fejl og strømsvigt på elektriske installationer
  • Solvarmeanlæg
  • Anlæg der er placeret på adresse med CVR.nr.
  • Olietank
  • Reparationer som kan dækkes af husforsikringer eller er en del af serviceordningen

For at kunne gøre brug af tryghedsordningen, er det en betingelse, at du har fået lavet service efter det anbefalede tidsinterval på din varmekilde.

⚠️ Akut behov er

  • Ingen varme i hele huset

Oplever du gaslugt, skal du straks kontakte dit distributionsselskab Evida. Du kan kontakte Evida her

Akutte behov gælder i fyringssæsonen fra 1. oktober til 30. april.

Sådan gør du brug af tryghedsordningen

Udfyld nedenstående formular, hvis din varmekilde er gået i stykker. Så ringer vi tilbage til dig senest hverdagen efter.

Du skal ikke selv kontakte en VVS’er i forbindelse med reparationen af dit anlæg, hvis du ønsker at gøre brug af tryghedsordningen. Så dækker tryghedsordningen ikke. Vi sørger for at kontakte en VVS’er, når vi har været i dialog med dig.

Er det akut, så kontakt os på tlf. 70 20 20 66.

Telefonisk åbningstid:
Mandag til torsdag fra kl. 09.00-15.00
Fredag fra kl. 09.00-14.00

Har du akutte problemer udenfor vores åbningstid, kan du altid ringe til os på 70 20 20 66 og følge vejledningen i telefonen. Så bliver du guidet videre til vores vagt, der tager hånd om problemet.

Har du spørgsmål til tryghedsordningen?

Her finder du svar på det, andre har været i tvivl om. Har du andre spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os på 70 20 20 66 eller fors@fors.dk

Oftest stillede spørgsmål

Skal jeg tilmelde mig tryghedsordningen?

Nej. Har du betalt 1. rate af tilslutningsbidraget, så er du automatisk omfattet af tryghedsordningen.

Fjernvarmeprojekterne i Himmelev og Vindinge er undtaget, og skal blot have underskrevet tilslutningserklæringen, før at tryghedsordningen automatisk træder i kraft.

Du kan læse mere om, hvad tryghedsordningen dækker, længere oppe på denne side.

Hvordan gør jeg brug af tryghedsordningen?

Udfyld formularen på denne side, hvis din varmekilde er gået i stykker. Så ringer vi tilbage til dig senest hverdagen efter.

Du skal ikke selv kontakte en VVS’er i forbindelse med reparationen af dit anlæg, hvis du ønsker at gøre brug af tryghedsordningen. Så dækker tryghedsordningen ikke.

Vi sørger for at kontakte en VVS’er, når vi har været i dialog med dig.

Er det akut, så kontakt os på tlf. 70 20 20 66.

Telefonisk åbningstid:
Mandag til torsdag fra kl. 09.00-15.00
Fredag fra kl. 09.00-14.00

Har du akutte problemer udenfor vores åbningstid, kan du altid ringe til os på 70 20 20 66 og følge vejledningen i telefonen. Så bliver du guidet videre til vores vagt, der tager hånd om problemet.

Skal jeg selv kontakte en VVS'er?

Du skal ikke selv kontakte en VVS’er i forbindelse med reparationen af dit anlæg, hvis du ønsker at gøre brug af tryghedsordningen. Så dækker tryghedsordningen ikke.

Vi sørger for at kontakte en VVS’er, når vi har været i dialog med dig.

 

Hvornår er noget akut?

Hvis du ikke har varme i hele huset.

Akutte behov gælder i fyringssæsonen fra 1. oktober til 30. april.

Hvor hurtigt kan jeg forvente svar på min henvendelse?

Når du har udfyldt formularen, så kan du forvente svar senest hverdagen efter.

 

Hvordan finder jeg ud af, hvor store reparationsomkostningerne er?

Når du har udfyldt formularen, så vil du blive kontaktet af os og efterfølgende af en autoriseret VVS’er.

Er omkostningerne lavere end 5.000 kr. inkl. moms, skal du selv betale udgifterne for reparation.

Hvad hvis mit fyr ikke kan repareres?

Hvis fyret ikke kan repareres, eller omkostningen vurderes at være for høj, så udskifter vi enten fyret med en anden brugt tilsvarende løsning eller installerer en elvarmeunit, som du kan bruge indtil til fjernvarmen når frem til dig.

Du betaler selv de driftsomkostninger, der er forbundet med den midlertidige løsning.

Skal jeg selv betale VVS'eren for at vurdere reparationsomkostningerne eller er det noget I dækker?

tryghedsordningen har en bagatelgrænse på 5.000 kr. inkl. moms. Er beløbet under 5.000 kr. inkl. moms, så skal du selv dække udgifterne.

Prisen for den tid VVS’eren bruger på at vurdere reparationsomkostningerne er med i beregningen.

Finder du ud af, at din varmekilde skal repareres på anden vis, via din husforsikring eller serviceordning, afholder du selv udgifterne for den tid VVS’eren har brugt.

Hvad kan jeg selv gøre, inden jeg ringer til Fors A/S?

Inden du ringer til os, kan du tjekke følgende:

  • Er der vand på anlægget?
  • Er der strøm på anlægget?
  • Er der tændt for kontakten som sidder på væggen eller på anlægget?
  • Er sikringen i elskabet i orden?
  • Er der strøm i huset? Hvis ikke, så kontakt dit elselskab

Kan jeg få hjælp via tryghedsordningen, hvis jeg ikke har overholdt mine serviceeftersyn af min varmekilde?

Nej. For at kunne gøre brug af tryghedsordningen, er det en betingelse, at du har fået lavet service efter det anbefalede tidsinterval på din varmekilde.

Hvad hvis jeg fortryder at få fjernvarme, og jeg har gjort brug af tryghedsordningen tidligere?

Hvis du alligevel ikke ønsker fjernvarme, og har gjort brug af tryghedsordningen, så faktureres du for de udgifter der har været i forbindelse med reparation af din varmekilde.

Populære genveje

Vi hjælper dig videre

Har du brug for hjælp?

Kontakt os